čtvrtek 9. srpna 2018

SPRINT OCTAVIA 1.0TSI - MEGANE 1.5DCi - PASSAT 2.0TDi


AMATÉRSKÝ SPRINT


Byl to spíše takový hec, co kdo má pod kapotou. Šlo hlavně o zábavu a ta účel splnila. V nejmenované oblasti jsme proti sobě postavili oba Passaty, pak Megana s Octavkou a nakonec Megana i Octavku postavili proti Passatům. Přítomny byly tedy čtyři vozy, z toho jedno bylo benzínový ulítlo o objemu 999cm3 a sami si zkuste předem tipnout, který že to vůz opakovaně vyhrál....???





SPECIFIKACE VOZŮ
  • Renault Megane 1.5DCi 81kW/260Nm, 17"ALU, r.v.2014, 0-100 za 11.3s, 190km/h, najeto cca.60000km
  • Škoda Octavia 1,0TSi 85kW/200Nm, 16"ALU, r.v.2017, 0-100 za 9.9s, 202km/h, najeto cca.20000km
  • VW Passat 2.0TDi 103kW/320Nm, 4x4, 17"ALU, r.v.2007, 0-100 za 10.3s, 205km/h, najeto cca.300000km
  • VW Passat 2.0TDi 103kW/320Nm (@ možná má chip), 4x4, 17"ALU, r.v.2007, najeto cca.350000km




SPOTŘEBA
Než jsme vyrazili na nejmenované místo, vynulovali jsme palubáky (trasa 25km a ano víme, že palubáky různě kecají např. Octavia ukazuje o 0,3l/100km méně na celé nádrži) a pak jeli za sebou téměř jako vládní vozy snažíc se o co nejjednotnější jízdní styl (tak trochu na spotřebu), ale opravdu jen trochu a nutno podotknout, že se jelo spíše do kopce viz obrázek výškového profilu.

Na místo jsme tedy dorazili s těmito spotřebami:
  • Renault Megane 1.5DCi 81kW/240Nm - 4.9l/100km
  • Škoda Octavia 1,0TSi 85kW/200Nm - 5.2l/100km
  • VW Passat 2.0TDi 103kW/320Nm - 6,2l/100km
  • VW Passat 2.0TDi 103kW/320Nm@ - 6,9l/100km



SPRINT
  • Nejdříve jsme na trať (asi 1/4 míle) proti sobě postavili oba Passaty. Vyhrál v předpokladu ten silnější, ale nebylo to o moc (o délku auta).
  • Následovala Octavia proti Meganu. Start byl téměř vyrovnaný, ale Octavia díky delší dvojce získala náskok o půl auta a ten se dále zvyšoval až do cíle (o vic jak délku auta).
  • Poté slabší Passat proti Meganu byla bohužel pro Passata prohra o půl délky auta.
  • Také i silnější Passat proti Meganu, tady měl Megane stále nepatrně navrch (o necelou délku půl auta).
  • Poslední silnější Passat proti Octavii, kde překvapivě Octavka vyhrála o vic jak délku auta. Tento test byl několikrát opakován. U Passata zkusili i 4x4 odpojit, což malinko zlepšilo start.




ZÁVĚR
Následovala debata, proč ta pochybná litrová Octavka vyhrála?
Jsou tu víceméně 2 důvody. Ten menší důvod je, že je to relativně nové auto s malým nájezdem kilometrů a ten zásadní důvod, je fakt, je ze všech aut nejlehčí a není to kombi. Čili lehčí o cca. 50kg proti Meganu a možná o skoro 400kg proti Passatům 4x4. Čtyřkolka byla u Passata ta zásadní zátěž a pak možná néé úplně 100% motory v kondici u obou aut.
Opravdu těžko se zatím odhaduje životnost malých benzínových turbo motorů, což je dneska takový zásadní otazník, pravdou ale je, že obávaná litrovka v Octavii jela překvapivě pěkně.


Video:
https://youtu.be/9s4YS-RL954



Žádné komentáře:

Okomentovat