úterý 26. května 2020

SKÚTR - HONDA VISION 110 (2012)

MŮJ ŽIVOT SE SKÚTREM HONDA VISION 110

Aktualizováno 07_2021

Pořídil jsem si skútr (04_2019), tak se podělím o zkušenosti.
Spořivá, lehká, levná, mrštná, ale vhodnější spíše do města. Na rychlejší delší přesuny to není, aby Vás třeba kamion nedojel.....




Specifikace HONDA VISION 110 (2012)



Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda PCX 125: Vodou chlazený motor, podle mě je vhodnější na delší cesty než do města.
Honda SH 125: Dražší, vodou chlazený motor výkonnější a velmi podobná Vision 110
Yamaha NMAX: Moc jich není, něco jako PCX.
Suzuki Address 110: Velice podobná Vision 110, je jich málo a věřím spíše motoru Honda.

První dojmy:
Přivezli jsme ho po ose, jel jsem asi 140km na jeden zátah a ... naprosté nadšení, super stroj, ta lehkost. Skvěle to upaluje 90-100kmh dle tacho (ten trochu proměřuje asi 5-7kmh), do kopce od Lubence na KV to jelo lehce přes 80kmh tacho. Víc jak 100kmh to prostě nejede ani z kopce, což nevadí, ale nepříjemně zasahuje nějaký omezovač a začne vás přerušovaně tahat za prdel. Jel jsem vlastně skoro pořád naplno, spotřeba do 3l/100km (182cm, 90kg včetně oblečení). Protože jsou řidítka trochu níže, trochu to odnesli záda a ramena, ta mě docela bolela i druhej den...uff.

Motorka je hlavně pro ty, co chtějí jezdit lehce a snadně po městě :-)

Výběr skútra:
.... je spíše pro nezkušenou manželku, ale líbí se jí Vespa. Pak ale zjistila cenu ojetiny i nového stroje a rozumě řekla: "...možná někdy jindy".
Dlouho jsem vybíral (od ledna 2019) nějakou hojně prodávanou kvůli ND, takže Honda PCX125, SH125, Vision110 (ale kvůli výkonu jsem se jí tolik nevěnoval), Yamaha NMAX125 těch moc není, XMAX je už vážně moc MAX. Ostatní mě nějak extra nezaujalo.



Nejdříve jsem pokukoval na cenu okolo 40k, kde PCX jsou téměř všechny padlé a jeden překupník okolo Slaného to tak i tvrdil, rv. 2016 ani jeden plast nepasoval (prý hnuté jen lešení), řekl jsem, rozhodne jízda, ale po projetí padal balanc na levou stranu, darebák, prý určitě něco s předním kolem (tohle je ale buď hnutej rám nebo tlumiče). Tak tohoto člověka z garáže u baráku už fakt ne. Jinak PCX dobrý, určitě na dálky lepší, ale do města myslím, že je vhodnější SH nebo Vision, kvůli prostoru pro nohy, tyhle bych zase nebral na dálky.

Pak jsem to trochu přehodnotil, že spíš zánovní co třeba SH125 2017 ABS za 62000,-, pěknej asi 4500km, ale viděl jsem i za 55000,- s 1500km, ale vše výhodné mi zmizelo před rukama.

Pak sem juknul na Vision, novej stojí 56000,-, říkám hmmm...naposledy jsem přehodnotil a novej ani zánovní to nebude a vlastně tedy spíš ten nejlevnější...výkon šel stranou, manželka by ho stejně neocenila.
Trochu risk, ale bílý Vision110 rv.2012 s 32000km, ještě s tím předním 14" kolem, na testovací projížďce jezdí vcelku dobře, nikam nepadá, motor tichej, variátor asi taky, žádná vražda, ale pár šrámů má, trochu koktá (vynechává) za studena motor, startér jasný taky se někdy protáčí (i později po vyčištění té převodky). Cena při štěstí se pohybuje pod 30000,-
Jestli to manželka někam odhodí, nebude to aspoň tolik bolet...teda mě určitě ne.
Manželka včera 10min kroužila na parkovišti a je vidět nejistota. Tohle ale snad časem rozjezdí, baví jí to...a kupodivu i mě.

ps. ve dvou to taky jede a naprosto v pohodě, spíš je v limitu zadní pérování.


Servis a zkušenosti i viz videa níže

OLEJ
nový olej asi 0,6l woow (výměna je po 4000km, takže měnit asi po 2000-3000km), svíčka z Hondy Transalp 700, fajfka taky, ale dám novou, Filtr je OK, těsnění vstřiku OK, startér, tedy samotný motor startéru je nejspíše měněn, je jak novej).

KONTROLKA MOTORU
Umyl jsem to a pak začala svítit kontrolka motoru. Blikala pořád. Po lehkém přidání plynu se to dusilo, koktalo to a plynule rozjet se, byl problém.

Později jsem zjistil, že to byly kabely k tomu čidlu v sání (asi čidlo teploty), to už bylo asi opravované a konektory mi při mytí vypadly a ty jsem napojil zpět. Vyřešila se kontrolka, ta se pak už nerozsvítila a i ten problém s plynem.

SOLENOID VENTIL PRO BĚH STUDENÉHO MOTORU
Trochu byl problém koktání či vynechávání motoru jen za studena, než se to ohřálo !!??
Problém byl u klapky, kde je boční vrchní konektor na solenoidový ventil... vysvětleno ve videu níže.

VOLNOBĚH
Ano má to plastový šroubek na volnoběh nebo spíš volnoběžnou směs. Každopádně přitahováním se ubírají otáčky a naopak (určitě štelovat až po úplném zahřátí)...od úplného utažení povolit cca. 1,5-2ot. (spíš podle sluchu volnoběhu).

VÁLEČKY VARIÁTORU
Pokud nemáte variátor asi úplně v pořádku, je vyběhaný, nakonec bych doporučil válečky nějak alespoň jemně namazat, už i prostříknutí Konkorem, možná silikonovým sprayem, pravděpodobně zlepší průběh pohybu válečků ve variátoru.
Pokud jsem je měl suché, brzy nastal jev, že po rozjezdu již ve 20-30kmh se rapidně snížily otáčky a skútr neměl sílu pořádně zrychlit, zvláště do kopce nebo ve dvou.

SKÚTRŠNŮRA
Ano již podruhé jsem se skútrem jel cestu do Prahy (130km) a byl na srazu skútršnůry.
Více ve vídeu a na skutrsnura.cz

VÝMĚNA OLEJE
Výměna oleje se uvádí po 4000km. Můj skútr r.v.2012 má najeto 34000km a olej značně ubývá, ale to ho nešetřím a řídím se těmito pravidly: - zkraťte výměnu klidně i na polovinu po 2000km, po větší zátěži i po 1000-1500km. - nezanedbejte kontrolu hladiny oleje podle měrky (třeba po 500km) - olej 10W40. Pokud olej ubývá - motor žere - zkuste 10W50 10W60 - čistěte při výměně i hrubý olejový filtr


VĚTŠINU ÚKONŮ SERVISU NAJDETE VE VIDEÍCH NÍŽE

Můj playlist Honda Vision 110

















1 komentář:

  1. Ahoj, Hondu Vision plánuji koupit manželce takže dobrý článek, sám jsem majitelem PCX :)

    OdpovědětVymazat