pondělí 19. prosince 2016

TESLA ARN 664 - OPRAVA

Dostaly se mi již dávno do ruky téměř nepoužívané basové reproduktory ARN 664 z roku 1975-05. Nemají pájené kontakty a byly tedy nejspíše záložní s originálním obalem.


 Oba jsem před časem jen vyzkoušel, zda fungují. Větší otestování jsem zkoušel až včera a po větším zatížení se začal ozývat i zvuk podobný uvolněnému vinutí cívky....




Říkal jsem si, že jsem to asi přehnal, páč vychylovaní membrány bylo celkem velké, ale zvuk nezkresloval. Předtím jsem na té samé hlasitosti zkoušel menší ARN 567, který to zvládl v pořádku (ten má ale horší citlivost).

Po rozborce reproduktoru jsem zjistil, že cívka drží a na konci vinutí je kousek přebývajícího papíru (2x5mm). Ten jsem opatrně odstranil a bohužel až poté jsem začal dokumentovat fotkami.






Následně jsem reproduktorový koš očistil od lepidla a začal skládat zpět.

Přilepení středičky ke koši s vycentrováním cívky na magnet, poté i okraj závěsu a připájení drátů k terminálu.
Proběhla zvuková zkouška, která se jeví jako v pořádku. Poslední bylo lepení vrchlíku (kloboučku).




Reproduktor zase funguje jak má.


Žádné komentáře:

Okomentovat